06.09.2016
Жеңіл автомобиль ең алдымен жолаушыларды тасымалдауға арналған. Керуен тіркемесін, дүкен тіркемесін немесе жүк тіркемесін сүйреу кезінде мыналар нашарлайды: өңдеу, тежеу динамикасы, жанармай тиімділігі, ұзақ мерзімділік; желдің жылдамдығы күрт артады, бұл көлденең желде бақылауды және үлкен көліктердің басып озуын қиындатады.
Тіркемесі бар автомобильдің жүргізушісі үлкен көңіл бөлуді қажет етеді, өйткені тіркеме маневрлік, елден өту мүмкіндігін шектейді және тіркемемен трактордың үдеу уақыты мен тежеу қашықтығын арттырады.
Тіркемесі бар көлік жолда басқа көліктерді ығыстырады; тығыз көлік ағынында соқтығыстар қашықтықты, бүйірлік интервалдарды таңдаудағы қателіктерден, немқұрайлылықтан немесе жүргізушілердің қажетті практикалық дағдыларының болмауынан болуы мүмкін.
Қозғалыс кезінде кез келген маневрлер уақыт пен қашықтықтың артық мөлшерімен ғана мүмкін болады. Тіркемесі бар автомобиль басып озу және тежеу үшін қажетті уақытты айтарлықтай арттырады. Доңғалақтары автомобиль доңғалақтарына қарағанда кішірек тіркемелер баяулатуға мәжбүр - олардың зақымдалуы және қызып кету ықтималдығы жоғары.
Тіркемемен біркелкі, серпілмей, қозғалтқышты кем дегенде 70° температураға дейін қыздырғаннан кейін ғана жүргізуді бастаңыз. Шапшаң қозғалу автомобиль доңғалақтарының сырғып кетуіне және шиналардың тозуына, отынның шамадан тыс жұмсалуына, беріліс қорабы бөліктерінің және муфта құрылғыларының бұзылуына, ал жолдың тайғақ немесе батпақты учаскелерінде дөңгелектердің сырғып кетуіне әкеледі.
Жылдамдық шегінен асырмаңыз. Кенеттен іске қосудан, үдеуден және тежеуден, кенет маневрлерден, бұрылыстардан және жолақты өзгертуден аулақ болыңыз. Тұраққа қою кезінде әрқашан көлік пен тіркемені тежеңіз. Егер жабдықталған болса, тіркеменің тұрақ тежегішін пайдаланыңыз.
Тіркеменің сырғанауына және автопоездың «бүгілуіне» жол бермеу үшін тайғақ жолда кенет тежеуден аулақ болу керек, ал көктайғақ болса, жылдамдықты азайтып, әсіресе сақ болыңыз.
Жолда жүргенде, тіркеменің қозғалыс үлгілеріне назар аударуды ұмытпаңыз. Тіркеменің тербелуі, жұлылуы немесе тартылуы тіркеме ілгегі немесе шассиінің тозғанын, жүктің біркелкі бөлінбегенін, шинадағы қысымның жеткіліксіз немесе біркелкі еместігін немесе біркелкі емес тозуын көрсетеді
Тіркеме дөңгелектерін айнадан көрген жөн, өйткені жүксіз тіркеменің доңғалақтарындағы тесілген жерлер дерлік
рульдің күшіне әсер етпеңіз, ал жарылған шинамен жүру оны толығымен бұзуы мүмкін.
БАУЫРЛАРДА
Жеделдету бар асфальтталған жолдардағы қысқа еңістерді, төмен берілісте біркелкі жылдамдықпен тайғақ еңістерді және төмен берілісте тік немесе ұзын еңістерді басып өтіңіз.
Төмен түсу кезінде жол төсемінің жағдайын, түсудің тіктігін және оның ұзындығын ескере отырып жылдамдықты таңдаңыз, қозғалтқышты, беріліс пен муфтаны өшірмеңіз.
Тік еңістерде тіркемесі бар көлікті тоқтатпаңыз, қажет болған жағдайда дөңгелектерге бөтелкелерді пайдаланыңыз.
Еңістерді келіссөздер кезінде бірінші берілісте 30 км/сағ, ал екінші берілісте 50 км/сағ жылдамдықтан асырмаңыз.
Көлбеу жерлерден бастағанда, доңғалақтар толығымен босатылмай тұрып, ілінісуді аздап қосыңыз.
БҰРУ
Тіркемесі бар автомобильдің маневрлігі тіркемесіз қарағанда әлдеқайда нашар. Бұрылу кезінде әрқашан қарсы келе жатқан көлікпен соқтығысу немесе шұңқырға өту қаупі бар, өйткені автомобиль мен тіркеменің дөңгелектері әртүрлі радиустағы қисық сызықтардан өтеді.
Тіркемесі бар көлікті бұрған кезде тіркеме өту үшін жеткілікті бос орын бар екеніне көз жеткізіңіз. Бұрылыс жасағанда оның ұзындығын ескеріп, тіркеменің артқы доңғалақтары қарсы келе жатқан көліктерге, шұңқырға немесе тротуарға түспеуі үшін автомобильдің алдыңғы дөңгелектерінің жолын есептеңіз.
Бұрылыс кезінде және тайғақ жолда тіркеменің сырғанауы, көлік құралы мен тіркеменің құлауы, тіркеменің аударылып қалу қаупі ерекше. Сондықтан бұрылыстан өткенде тіркемесі бар көліктің жылдамдығы тұрақты болуы керек, жылдамдық пен тежеуді азайтыңыз, бұрылыстарды біркелкі, серпілмей жасауға болмайды.
ҚАЛАДА
Жаяу жүргіншілер көп, тар көшелер, аллеялар, көлік ағыны көп қалада тіркемесі бар көлікті жүргізу ең қиын. Қауіпті жерлерде тоқтау аралығын қысқартуға көмектесетін әдістерді қолданыңыз - жылдамдықты алдын ала азайту, импульсті тежеу. Егер көліктер үздіксіз ағынмен қозғалса, жолақтарды өзгерту қиын. Егер осы жолақта қозғалатын көліктер арасындағы қашықтық тіркемесі бар автомобильдің ұзындығынан 4-5 есе артық болса, жолақтарды көрші жолаққа ауыстыруға болады. Бағыт индикаторларын алдын ала қосып, жолақтарды абайлап өзгертіңіз.
Қиылыстағы жағдайды жылдам бағалаңыз, жолақтарды дер кезінде ауыстырыңыз, жол қиылысынан қауіпті жағдайда көлікті дереу тоқтатуға мүмкіндік беретін жылдамдықпен кесіңіз. Муфтаны ажыратпаңыз.
Қауіпсіздігіңізге көз жеткізгеннен кейін ғана тең емес жолдардың реттелмейтін қиылыстарын кесіп өтіңіз.
Оң жақ жолақта көлік пен тіркемені жаяу жүргіншілер жолағынан алыс жүргізіңіз, әсіресе жаяу жүргіншілер көп болса. Егер сіз қиылыстан оңға бұрылсаңыз, көлік доңғалақтары мен тротуар арасындағы қашықтық кемінде 1-1,5 м болуы керек.Егер қашықтық қысқа болса, тіркеме тротуарға шығады.
ТЕЖЕЛЕУ
Тіркемесі бар көлікті тежеу қиынырақ, сондықтан тежеу алдында жылдамдықты азайтыңыз. Тегіс және негізінен түзу учаскелерде тежеңіз. Тіркемесі бар автомобильдің тежеу қашықтығы бір автокөлікке қарағанда әлдеқайда ұзағырақ, сондықтан тежеу басталатын сәтті және оның қарқындылығын есептеуді үйреніңіз.
Өткір тежеуге жол берілмейді - тіркемеден күшті соққылар сырғанауға немесе автомобиль мен тіркеменің бұзылуына әкелуі мүмкін. Тіркеме сырғана бастаса, жылдамдықты біртіндеп арттырыңыз, көлікті тегістеңіз, содан кейін қайтадан тежеуді бастаңыз. Қатты тежеуге авариялардың алдын алу үшін ең ерекше жағдайларда ғана рұқсат етіледі.
Ұзақ, тік түсулерде тежегіштер айтарлықтай кернеуге ұшырайды. Төменгі беріліске ауысып, қозғалтқышпен тежеңіз.
Тіркемесі бар жолаушылар көлігі «бүктеуге» бейім, бұл құбылыс тіркеме көлікке қарсы тұрып, оны бүйірге жылжытуға бейім, бұл оның сырғанауына әкеледі. Бұл әдетте тежеу кезінде және көбінесе бұрылыста тежеу кезінде болады. Осыны ескере отырып, қарсы келе жатқан көліктерді өтіп бара жатқанда, бұрылыс кезінде немесе кедергілерді айналып өту кезінде тежеуге болмайды; Жылдамдықты алдын ала азайтқан дұрыс.
Бүктеу, егер ол басталған болса, тежеуді дереу тоқтату және жылдамдықты арттыру арқылы теңестіріледі.
Тіркеме тежегіштері оның дөңгелектері автомобильдің дөңгелектерінен сәл ерте тежелетіндей реттеледі - бұл тежеу кезінде автомобиль мен тіркеменің тұрақтылығын арттырады. Бұл реттеу көлік құралын тіркеменің итеріп кетуіне жол бермейді және тежеу қашықтығын азайтуға көмектеседі.
АСЫП ӨТУ
Тіркемемен жүру кезінде басып озу өте мұқият орындалады: тек баяу жүретін көліктер басып озады. Басып озу мен басып озу арасындағы салыстырмалы жылдамдықтың төмендеуіне, сондай-ақ басып озудан кейін өз жолағына қайту аймағының ұлғаюына байланысты басып озу аймағы айтарлықтай өсетінін ескеру қажет.
Жолдарды жақсы көретін болсаңыз ғана басып озыңыз, жылдамдықты айтарлықтай арттырудың қажеті жоқ және жоғары жылдамдықта өтуді қиындататын кедергілер жоқ. Тіркемесі бар көлік басып озу кезінде жеткілікті жылдамдыққа ие болуы керек. Егер басып озуды тоқтатуға мәжбүр болса, тіркемесі бар көліктің өз жолағына қайта оралуы қиынға соғады.
БАСТАУ ЖОЛДАР
Қара жолдармен жүру кезінде маневр жасаудан аулақ болады. Сіз жолдар арасында жүре алмайсыз: тіркеме бір жолға сырғып кетуі мүмкін, ал көлік басқа жолға тартылады.
Ылғалды топырақты жолмен жүргенде, доңғалақтардың жанама сырғуы орын алуы мүмкін, бұл автомобиль мен тіркеменің сырғанауына және бүгілуіне әкеп соғады, әсіресе жолдың көлденең еңісі болса. Мұндай жолдың төбесімен жүріңіз және бар жолды пайдаланыңыз. Қысқа қиын учаскелерді жеделдетумен, ұзындарды - төменгі беріліспен өту.
Арықтарды, шұңқырларды және басқа да кедергілерді кесіп өткенде, жеделдету тіркеме осы кедергіден өткеннен кейін ғана басталады.
Өзендерден өткенде өткелдің тереңдігін және түбінің жағдайын тексеріңіз. Жұмсақ және бұрылыссыз пандустар мен шығуларды таңдаңыз. Форд арқылы төмен беріліспен біркелкі жылдамдықпен жүріңіз. Берілістерді ауыстыру және тоқтату қажет емес. Кеткеннен кейін тежегіштерді құрғатыңыз.
ҚЫС
Қыста тіркемесі бар көлікті жүргізу сақтықты қажет етеді – домалақ қар жолда шиналардың ұсталуын азайтады және бұрылыс кезінде де, тежеу кезінде де, әсіресе көктайғақ жолда бүйірлік сырғып кету қаупін бірнеше есе арттырады. Мұндай жағдайларда көбірек қашықтықты сақтаңыз. Қысқы тайғақ жолда руль дөңгелегін күрт бұру, кенет тежеу және жанармайдың күрт төмендеуіне жол берілмейді, өйткені мұның бәрі сырғанауды тудырады.
Тіркемесі бар автомобильді сырғанау кезінде жанармай беруді біркелкі азайту керек, сонымен бірге автомобильдің басқарылатын дөңгелектерін сырғанау бағытына қарай бұраңыз, муфтаны ажыратпаңыз. Содан кейін оны тегістеу үшін отынмен қамтамасыз етуді біртіндеп арттыру керек. Қозғалтқышты тек тайғақ және мұзды жолдарда тежеу үшін пайдаланыңыз. Ерекше жағдайларда ілінісу қосылған кезде импульстік тежеуді пайдаланып жылдамдықты бәсеңдетуге рұқсат етіледі.
Қарлы жолдың шетіне шыққанда, тіркеме сырғып кетуі немесе қалың қарға тартылуы мүмкін. Жылдамдық неғұрлым жоғары болса, қатайту жылдамырақ болады. Сондықтан, егер сіз жолдың жиегі қалың қармен жабылғанына сенімді болсаңыз, мұндай жолдың тар учаскелерінде басып озуыңыз керек.
Айналада жүргенде, қарға немесе шұңқырға түсіп қалмас үшін жылдамдықты азайтыңыз.
Қалың қарда көлікті төмен беріліспен жүргізіп, доңғалақтың сырғанамауын қадағалаңыз. Қозғалыс біркелкі болуы керек, басқарылатын дөңгелектердің күрт бұрылыстары мен тоқтаулары жоқ. Дөңгелектер сырғып кете бастаса, тербелуді пайдаланыңыз. Бірнеше әрекет көмектеспесе, доңғалақтардың алдындағы жолдағы қарды тазалаңыз.
- Ұзын түсуі мен көтерілуі бар таулы жолдарда, беріліс қорабы бір берілістен екіншісіне жиі ауысатын болса, селектор тұтқасын «3» немесе «L» күйіне жылжыту керек;
-
- Ұзын тік беткейлермен төмен қозғалу кезінде рычагты «3» немесе «L» күйіне де жылжыту керек. Бұл қозғалтқыштың ең жақсы тежеуін қамтамасыз етеді;
- Төбеге көтерілген кезде газды басу арқылы көлікті тоқтатуға тырыспау керек - майдың қызып кету қаупі бар. Оның орнына тежегішті пайдалану керек;
- Тіркемесі бар тік еңіспен төмен жылдамдықпен қозғалған кезде, әсіресе ыстық ауа райында салқындату жүйесінің қызып кету ықтималдығы артады;
- Тіркеме немесе керуенді таулы жерде сүйреткен кезде қозғалтқышты үздіксіз 4500 айн/мин жылдамдықпен жұмыс істемеңіз, себебі бұл май температурасының шамадан тыс көтерілуіне әкелуі мүмкін.
Mitsubishi Padjero-ға арналған нұсқаулықта былай делінген:
'Тіркемемен еңістерде немесе төмен жылдамдықта жүргенде, редукторды «2» күйіне қою ұсынылады.
Таулы аймақтарда қозғалыс кезінде қозғалтқыш тежеуін жақсырақ пайдалану және тежеу жүйесіне көмектесу үшін «L» күйін пайдаланыңыз. Дегенмен, көлік жылдамдығы осы беріліс үшін орнатылған максималды жылдамдықтан аспауы керек екенін ескеріңіз."
КЕРІ
Тіркемемен кері қозғалыс белгілі бір шеберлікті қажет етеді. Тегіс жерде бірнеше жаттығудан кейін жүргізуші тіркемені жылжыту үшін, мысалы, солға қарай, көліктің рульін оңға және керісінше бұру керек екенін анық түсінгенше сәтті болады.
Инерциялық жетегі бар тежегіштермен жабдықталған тіркемелердің кейбір түрлерін кері айналдыру жетекті өшірмей қиын болуы мүмкін, ал кейбір жағдайларда мүмкін емес, өйткені ол кері қозғалыс кезінде іске қосылады («Тонар» тіркемелер),
Тіркемелер KNOTT тежеу жүйесімен және сүйреу құрылғысымен жабдықталған кезде кері қозғалыс үшін тежегіштердің инерциялық жетегін өшіру қажет емес. KNOTT доңғалақ тежегіштерінде «автоматты кері» деп аталатын механизм бар және кері қозғалыс кезінде тежегіш жастықшалары тежеу барабандарына қарсы баспайды.
ҰЗАҚ ЖҮКТІ ТАСЫМАЛУ
Орнатылған тартқыш ұзартқышы бар тіркемелерде 250-300 Н (25-30 кгс) дейін сүйрегішке қажетті жүктемені және Жол талаптарын қамтамасыз еткен жағдайда ұзындығы 5,5 м-ге дейінгі ұзын жүктерді тасымалдауға рұқсат етіледі. Жол қозғалысы ережелері сақталды.
Ұзын жүктерді тасымалдау кезінде жүк тіркеменің артқы жиегінен 0,6 м артық, ал тартқыш ұзартқыш орнатылған кезде 1,5 м артық шықпауы керек.
Жүктеме өлшемдерден 1 м-ден асатын болса, ол Жол қозғалысы ережелеріне сәйкес белгіленуі керек:
«Көлік құралының габариттерінен алдыңғы немесе артқы жағындағы 1 м артық немесе бүйірлік жарықтандырудың сыртқы жиегінен 0,4 м артық шығатын жүк «Үлкен жүк» сәйкестендіру белгілерімен белгіленуі керек, және қараңғыда және көріну жеткіліксіз болған жағдайда, сонымен қатар, алдында – фонарь немесе ақ рефлектор, артқы жағында – фонарь немесе қызыл рефлектор.»
«Үлкен жүк» сәйкестендіру белгісі - шағылыстыратын беті бар ені 50 мм диагональ бойынша қызыл және ақ ауыспалы жолақтары бар өлшемі 400x400 мм қалқан түрінде."
Ұзын жүктерді тасымалдау кезінде қозғалыс дәлізінің ұлғаюына және нашар көрінуіне байланысты аса сақ болыңыз, күрт бұрылыстар мен тар өткелдерден аулақ болыңыз.
Ұзын жүктерді тасымалдау кезіндегі жылдамдық:
ден аспауы керек
- о асфальтбетонды жолдарда - 60 км/сағ;
- о асфальтталған жолдарда - 40 км/сағ;
- o басқа жолдарда - 20 км/сағ.
ҚАУІПСІЗДІК ТАЛАПТАРЫ
Тіркемені пайдалану кезінде мыналарға тыйым салынады:
- жүк салмағы тіркеменің жалпы салмағынан аз болатын тракторы бар тіркемені пайдаланыңыз;
- адамдарды тіркемеде тасымалдау;
- рұқсат етілгеннен жоғары жылдамдықпен қозғалу;
- тракторға тіркеменің электр жабдығын қоспай-ақ жол пойызын басқаруға;
- автопоезды сүйретпеге сақтандырғыш шынжырларды сенімді бекітпей басқару;
- тежегіштері ақаулы тіркемені басқару;
- трейлердегі жүктерді сенімді түрде бекітпей-ақ басқару;
- тіркемеден тік жүкпен сүйреткіш шарға қозғалу (техникалық шарттарда көрсетілгеннен басқа (жүкті дұрыс орналастыру және бекіту));
- тіркемеге тіркеменің рұқсат етілген жалпы салмағынан артық тиеу;
- Тракторы бар тіркемені немесе қосылмаған тіркемені доңғалақтардың астына доңғалақ ұстағыштары қойылмаса және қол тежегіші (тұрақ) тежегіші қосылмаған болса, еңісте қалдырыңыз.
Керуен тіркемелері мен коммерциялық тіркемелердің үш өлшемді корпусының ішінде көрінетін жерде тұтынушы өз бетінше сатып алатын немесе тапсырыс берушімен келісім бойынша өндіруші орнататын ОП-5 өрт сөндіргіш болуы керек.
Тіркемелер тұтынушы өз бетінше сатып алатын немесе тапсырыс берушімен келісім бойынша өндіруші орнататын автономды өрт сөндіргіштермен жабдықталуы керек. Автономды өрт хабарлағышын тіркеменің борттық желісіне қосу үшін төбеде немесе қабырғаның жоғарғы бөлігінде орналасқан арнайы 4 істікшелі розетканы пайдаланыңыз. Сонымен қатар, детекторды Krona түріндегі ауыстырылатын гальваникалық элементтен қуаттандыруға болады. Фургонның ішінде түтін болған кезде детектор дыбыс және жарық сигналдарын береді. Өрт хабарлағышын пайдаланудың басқа да конструкциялық ерекшеліктері мен ережелері оның паспортында келтірілген.
Электр желілерінің астына тіркемелерді орнатуға, ішкі электр сымдарын рұқсатсыз қайта жабдықтауға, тұтынылған электр қуатын көзделгеннен артық пайдалануға, сондай-ақ тіркемені басқа мақсаттарда пайдалануға тыйым салынады. Автотұрақ кезінде тіркеме-дачаның сыртқы электр желісіне қосылу арнайы жабдықталған орындарда жүзеге асырылуы керек: жабдықталған кемпингтер және т.б.
В.В.Волгин «Тіркемемен жүру ерекшеліктері»
Мәскеу «Ливре», 2000 ж